Vereniging Nieuws Training Loopagenda Foto's Links Contact

Laatste nieuws

Woensdag, 15. Maart 2017 - 21:43 Uur
Training 15 maart (10 km Duurloop)

Vanavond stond er na het inlopen en looptechniekoefeningen een duurloop van 10 km met diverse intervallen op het programma.

Het eerste gedeelte bestond uit een parcours van ongeveer 1 km waarvan we het eerste gedeelte op duurloop tempo liepen, het tweede gedeelte met een extra versnelling en het laatste gedeelte werd een rustige dribbel aangehouden.Dit werd drie keer herhaald

Daarna 1 minuut dribbel, 1 minuut 1e versnelling, 1 minuut 2e versnelling. Dit werd 3 keer herhaald.
Hetzelfde werd gedaan met 2 minuten tijd en ook 3 keer herhaald.

Tot slot werden nog een aantal hogere versnellingen gelopen van 50 m afgewisseld met 50 m dribbel.

Afsluitend met enkele strek- en rek oefeningen hadden we ruim 10 km op de teller.

Zondag, 12. Maart 2017 - 16:43 Uur
Loopgroep Hoogkerk is vernieuwd

Loopgroep Hoogkerk is opgericht in april 1995 en heeft ca. 30 leden. Er wordt 1 keer per week getraind op woensdagavond. We vertrekken gezamenlijk om 18:45 uur bij de parkeerplaats van de sporthal aan de Zuiderweg.
We hebben de webpage vernieuwd: www.loopgroephoogkerk.nl en zijn te volgen op Facebook: Loopgroep Hoogkerk.
Sinds het begin van dit jaar heeft Loopgroep Hoogkerk een nieuw bestuur en we zij nu op zoek naar nieuwe leden.
Het is de bedoeling om te gaan starten met een Start to Run voor de 4 mijl van Groningen.
Op 27 april (Koningsdag) staan we met een kraam met informatie op de Oranjemarkt.

Ben je geinteresseerd en wil je ook gaan hardlopen kijk dan op onze site of kom naar onze stand op 27 april tijdens de Oranjemarkt voor meer informatie.
We bieden de gelegenheid om vrijblijvend 3 keer mee te trainen op woensdagavond.
Waarom zou je gaan hardlopen? Over het algemeen weet men dat bewegen goed is voor een mens. Zo ook hardlopen. Het is een goede manier om af te vallen en sterker te worden.
Maar de voordelen reiken verder. Hardlopen is niet alleen bedoeld om het uiterlijk te veranderen, sterker, het is nog meer een manier om de algehele gezondheid te verbeteren.
Om je een idee te geven wat je met hardlopen kunt bereiken hebben we een aantal redenen om te starten voor je op een rijtje gezet:http://www.sport.infonu.nl/sportieve-activiteiten/143297-10-redenen-waarom-hardlopen-goed-voor-je-is.html

Woensdag, 8. Maart 2017 - 21:03 Uur
6 x 1 km tempo training

Vanavond bestond de training uit 6 x 1 km tempo, afgewisseld met 200 m rust. Dit werd vooraf gegaan met een 2 km inlopen en enkele looptechniekoefeningen en geeindigd met een km uitlopen en enkele stretch oefeningen. De training van vanavond werd gegeven door hulptrainer Wim Hummel. Bedankt Wim.

Donderdag, 2. Maart 2017 - 10:44 Uur
Piramidetraining

Gisteravond stond er een piramidetraining op de rol.
De Piramide bestond uit 200-400-600- en 800 m (gemiddelde tempo) en dat 2 x. Alle afstanden werden afgewisseld met 200 m rust/dribbel. De training werd voorafgegaan door inlopen en looptechniek.
En dit alles onder leiding van Dirk Schipper

Vrijdag, 24. Februari 2017 - 17:31 Uur
Bezoekers Website

Vorige week donderdag een teller op de website gezet. Nu al meer dan 6000 identieke bezoekers gehad.
Nu nog aanmeldingen van nieuwe leden. Zou mooi zijn.

Nieuwere berichten  Ouder bericht

Inloggen